Наш интеллектуальный и обаятельный собеседник имеет свою оригинальную точку зрения по многим проблемам, связанным с развитием информационных технологий.
Кампетэнтнасна арыентаваныя заданні
на беларускай літаратуры
7 лютага 2019
Адной з найважнейшых рыс ажыццяўлення адукацыйнага працэсу ў сучасных умовах з’яўляецца ўвага да выхавання вучняў, асабліва сродкамі такога прадмета, як беларуская літаратура. I гэта зразумела: вывучэнне айчыннага слоўнага мастацтва мае на мэце фарміраванне свядомасці і самасвядомасці беларуса-грамадзяніна. Акрамя таго, перад урокамі беларускай літаратуры стаіць і задача эстэтычнага выхавання каштоўнасных арыенціраў навучэнцаў.
Эстэтычнае пачуццё — адно з самых важных пачуццяў чалавека. Яно паказвае духоўную патрэбу ў прыгожым і ўвогуле характарызуе чалавека як асобу. Неразвітасць эстэтычных пачуццяў запавольвае фарміраванне інтэлекту, маральных якасцей. Уменне бачыць прыгожае, разумець і цаніць яго неабходна кожнаму чалавеку, таму, развіваючы эстэтычныя пачуцці вучняў, настаўнік рыхтуе іх да жыцця.
Каштоўнасныя арыенціры, як вядома, праяўляюцца ў выглядзе захаплення, зачаравання, асалоды ад убачанага прыгожага ў прыродзе, чалавеку, мастацтве. У той жа час адмоўнае ў чалавеку, мастацтве выклікае адмоўныя пачуцці.
З прыгожым у жыцці і мастацтве вучні сустракаюцца на ўроках пры аналізе мастацкіх твораў, якія сваім ідэйна-мастацкім зместам нясуць эстэтычную каштоўнасць. Напрыклад, знаёмства з малой прозай Міхася Стральцова адбываецца ў 11 класе, калі гутарка вядзецца пра беларускую літаратуру перыяду 60-х — пачатку 90-х гадоў. Для падрабязнага вывучэння і аналізу прапанавана апавяданне “Сена на асфальце”.
На ІІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі літаратурная адукацыя арыентуе не толькі на паглыбленае вывучэнне мастацкіх твораў, але і на веданне асноўных звестак пра жыццё і творчасць пісьменніка. Зварот да біяграфіі дае магчымасць вучням лепш зразумець твор, суаднесці яго змест з часам, у які і пра які напісаны тэкст, усвядоміць, што літаратура — гэта мастацкае адлюстраванне рэчаіснасці, што пазіцыя аўтара нярэдка тлумачыцца тымі ўмовамі і сітуацыямі, у якіх даводзілася пісаць, што праз вобразы герояў аўтар і падае сваю сістэму каштоўнасцей, і акрэслівае каштоўнасны свет грамадства пэўнай эпохі.
Звярнуўшыся да біяграфіі Міхася Стральцова, сучасны вучань асэнсуе, чаму пісьменнік у апавяданні імкнецца растлумачыць няпростыя жыццёвыя сітуацыі і чалавечыя характары.
Подробнее: Кампетэнтнасна арыентаваныя заданні на беларускай літаратуры
Кампетэнтнасна арыентаваныя заданні
на беларускай літаратуры
7 лютага 2019
Адной з найважнейшых рыс ажыццяўлення адукацыйнага працэсу ў сучасных умовах з’яўляецца ўвага да выхавання вучняў, асабліва сродкамі такога прадмета, як беларуская літаратура. I гэта зразумела: вывучэнне айчыннага слоўнага мастацтва мае на мэце фарміраванне свядомасці і самасвядомасці беларуса-грамадзяніна. Акрамя таго, перад урокамі беларускай літаратуры стаіць і задача эстэтычнага выхавання каштоўнасных арыенціраў навучэнцаў.
Эстэтычнае пачуццё — адно з самых важных пачуццяў чалавека. Яно паказвае духоўную патрэбу ў прыгожым і ўвогуле характарызуе чалавека як асобу. Неразвітасць эстэтычных пачуццяў запавольвае фарміраванне інтэлекту, маральных якасцей. Уменне бачыць прыгожае, разумець і цаніць яго неабходна кожнаму чалавеку, таму, развіваючы эстэтычныя пачуцці вучняў, настаўнік рыхтуе іх да жыцця.
Каштоўнасныя арыенціры, як вядома, праяўляюцца ў выглядзе захаплення, зачаравання, асалоды ад убачанага прыгожага ў прыродзе, чалавеку, мастацтве. У той жа час адмоўнае ў чалавеку, мастацтве выклікае адмоўныя пачуцці.
З прыгожым у жыцці і мастацтве вучні сустракаюцца на ўроках пры аналізе мастацкіх твораў, якія сваім ідэйна-мастацкім зместам нясуць эстэтычную каштоўнасць. Напрыклад, знаёмства з малой прозай Міхася Стральцова адбываецца ў 11 класе, калі гутарка вядзецца пра беларускую літаратуру перыяду 60-х — пачатку 90-х гадоў. Для падрабязнага вывучэння і аналізу прапанавана апавяданне “Сена на асфальце”.
На ІІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі літаратурная адукацыя арыентуе не толькі на паглыбленае вывучэнне мастацкіх твораў, але і на веданне асноўных звестак пра жыццё і творчасць пісьменніка. Зварот да біяграфіі дае магчымасць вучням лепш зразумець твор, суаднесці яго змест з часам, у які і пра які напісаны тэкст, усвядоміць, што літаратура — гэта мастацкае адлюстраванне рэчаіснасці, што пазіцыя аўтара нярэдка тлумачыцца тымі ўмовамі і сітуацыямі, у якіх даводзілася пісаць, што праз вобразы герояў аўтар і падае сваю сістэму каштоўнасцей, і акрэслівае каштоўнасны свет грамадства пэўнай эпохі.
Звярнуўшыся да біяграфіі Міхася Стральцова, сучасны вучань асэнсуе, чаму пісьменнік у апавяданні імкнецца растлумачыць няпростыя жыццёвыя сітуацыі і чалавечыя характары.